ett (tråkigt) sommarminne.

okej ni kommer väl ihåg att de var den här sommaren som ja bröt mina handleder? och de är mitt sommarminne för ja kommer ihåg varenda grej som hände då !

de började med att ja var på fotbollsträning och sen så var det en övning som vi skulle springa fram,sida och baklänges och när vi då sprang baklänges så började de gå fortare för mig och ja kände hur ja tappade balansen och ramlade bak och tog emot mig med raka armar som då inte mina handleder orkade med. så först när ja märkte att ja hade ramlat så skrattade ja till och sen kännde ja hur de tröck i händerna så ja fick inte ut något skrik så ja lät som en man som hade tappat rösten elr nåt.. sen så såg man hela tiden hur dom svullnade upp så då ringde vi mamma och pappa så dom fick komma dit.för ja kunde hela tiden röra på dom men inte speciellt mkt så när dom kom åkte vi em först och sen svullnade dom ännu mera och ja kunde inte äns äta ja fick inte tag på gaffeln så mamma fick mata mig .. men då tyckte hon de räckte så då tog hon med mig till akuten och så fick vi sitta där i två timmar sen skulle vi till röntgen , de gjorde fett ont för man var tvungen att vrida armen på ett konstigt sätt ? men när de var klart så fick vi vänta i ytterligare två timmar och sen fick vi beskedet om att ja hade brutit BÅDA handlederna. ja tror ja grät i nästan tre timmar efter det... för den dagen så var det fem dagar tills ja skulle t spanien och de var första året som ja skulle ha en kompis med mig. och ja tyckte inte speciellt synd om mig själv utan om fanny de var därför ja grät så himmla länge för ja tyckte verkligen synd om henne för ja kunde knappt bada elr jo de kunde ja men inte på samma sätt..så de va inte de roligaste men vi hade suppppeeeer kul ändå,vi shoppade och gjorde massa annat! så ja kommer aldrig glömma den resan.
men dagen innan vi åkte t spanien så skulle vi ju upp till sjukan för att dom skulle kolla hur det var och dagen innan de så var vi på fest... och kom hem rätt sent ,men vi skulle upp t sjukan vid typ 8 så vi tog taxi dit och ja kome där med gipsade armar och sen två bakfulla föräldrar.. de såg lite skumt ut ! men då fick vi iaf beskedet om att ja fick ta bort en gipset för att de hade läkt så fint :D och då vart ja skit glad men var fortfarande deppig över att ja behövde ha de andra i fyra veckor... fast sen när ja då kom hem från spanien så var det en vecka kvar tills ja fick ta bort de andra gipset så ja gick typ och räknade ner dagarna som dom sista dagarna innan jul :P

sen iaf så var det äntligen dags och de gick jätte bra att ta bort det men den dåliga nyheten var att ja inte fick spela fotboll inom en månad och de var en cup inom tre veckor som ja inte fick vara med på enligt doktorn men då vart till och med pappa fundersam men sa inget och sen när vi kome hem så ringde pappa till en ortoped som min farfar har och han sa att de var helt okej att de inte är nån stor skillnad om hon kunde röra på handen bra och så redan efter första veckan ! så ja hade ett handledskydd på mig när vi var på den cuppen och de var också ett helt fantastikst sommarminne ! men de får vi ta någon annan gång ;)


en hand med gips en hand utan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0