bakning !

igår som sagt så bakade jag med mamma och pappa och mamma och jag gjorde choklad bräck och pappa och jag gjorde knäck:)
mamma och jag började och det tog typ 20 minuter sen så var det kalrt så det gick fort men det vart riktigt gott!!
man smälte bara choklad och sen hällde i ris puffar:) sen lät man det stelna!

sen var det pappas och min tur och då så gick det väl lite sämre för vi skulle göra knäck och vi gjorde det i mikron men det gick inte så dåligt bara att vi hållde typ på med att värma det i en halv timme! sen så gjorde vi kul provet för att se om det var riktigt varmt och det var inte det dom 20 första gångerna men sen så kunde pappa göra smeten till en boll och då gick det!

kulprovet:ett glas med kallt vatten och sen så tar du lite av smeten och lägger i den i glaset och så ska du kunna göra en boll av smetetn och om det inte går så ska du fortsätta att värma den:)

när vi väl vart klara så gick det jätte bra sen:)


smälta chokladen:)

så här ser den ut sen:)

knäck papper:)

musigt men sött!

ses♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0